30 Ağustos 2015 Pazar

Önyargılılardan mısınız ?


Hepimizin bir yazara, bir kişiye, bir oluşuma vs. birçok şeye önyargısı var.

Bu önyargılara nasıl sahip olduk ? Nereden geldiler ?


Elif Şafak .. 
Önyargılarımın başında geliyor. Yazdıklarını hiç okumadım. Hayatını hiç araştırmadım.Yalnızca soyadı yazılırken 'Shafak' şeklinde yazılması beni huylandırmıştı. Hakkında kulaktan dolma bi kaç şeyden sonra oluşan önyargım için ne yaptım ? 

HİÇ BİR ŞEY !

Yıkmak için kılımı bile kıpırdatmadım. 

Bir Klâsik Keyfi grubumuzda konuşurken önyargılarımızdan bahsettik. Yazarlara karşı önyargılıydık. Baktığımızda çoğumuz oradan buradan edindikleriyle önyargı duvarlarını örmüş ... 

'Aman bırak okumam.' 

'Elif Şafak mı yok ya alma bile , okunmaz !' 

Çok kolaymış önyargım var deyip kestirip atmak.
Arkadaşlarımla konuşmalarımızı yeniden gözden geçirdiğimde önyargımın üzerine gitme kararı aldım. 
İnsanların üzerine bir çizik atmak bu kadar kolay olmamalı.


Önyargılı olduğumuz yazarlara şans vermek için ufak bir okuma etkinliği düzenlesek ya ? 
Sonrasında yeniden konuşsak gerçekten değmiş mi bu zamana kadar ördüğümüz duvar. 

Var mısınız ?

5 yorum:

  1. Aslında fikir sahibi olmak için okunmalı bence kuzum. Elif Şafağı bende çok sevmem amma okumadığım bir iki kitabı kalmıştır kanımca okunmalı fikir sahibi olabilmek için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bebeğim ilk fırsatta zincirleri kırmak gerek :D

      Sil
  2. Ön yargılı olduğum sadece ve sadece 2 yazar var ve bunların hiçbiri yazarlıklarından ötürü değil. Biri aynen senin gibi Elif Şafak, bir diğeri ise Orhan Pamuk. Her ikisi de kendi milletlerine ihanet etmiş sonrasında da değer görmüş karakterler. Bir de utanmadan bu ülkede ahkam kesmeye çalıştıklarından tek kuruşumu onlara harcamamaya kararlıyım. Ön yargılar kendi kendine oluşmaz. Oluşturana bakmak gerek ;)
    O yüzden bence en azından yazarlara karşı oluşmuş ön yargılarda değişikliğe gitmene gerek yok.
    KiElif Şafak'ın uzun araştırmalar ve çalışmalar sonucu yazdım dediği Ustam ve Ben isimli son kitabı da mimari ve bilgi bakımından onlarca hatayla dolu, para kazanmak için yazılmış bir kitap.
    Ohhh sayende içimi döktüm :)) Teşekkür ederim Dilekcim.

    YanıtlaSil
  3. Elif Şafak benim sevdiğim yazarlardan biri. Özellikle Aşk, Baba ve Piç, Bit Palas ve İskender kitaplarını severek okumuştum. Siz de Elif Şafak okumaya bu kitaplardan başlayabllirsiniz.

    Yazınızı okuduktan sonra benim de ön yargılarım olduğunu fark ettim. Hiç okumadığım yazarlar hakkında bazen "Onun kitapları iyi değil. Okumam onu." diyorum. Halbuki okusam belki de seveceğim. Böyle düşündüğüm yazarlara bir şans daha vermeye karar verdim. Benim için faydalı bir yazı oldu. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah çok sevindim yararlı olmasına :) hele hele böyle günlerde insanların ayrım yapması hoş olmuyor malesef :( iyi günlerde bol okumalar olsun

      Sil