21 Ağustos 2015 Cuma

Ev kızı doğulmaz ev kızı olunur :)

       

        Evde durmak hiç bir zaman bana göre değil ya okul ya kurs ya da iş olmuştur bu zamana kadar beni oyalayan. İlk kez bu kadar uzun süre evde kaldım ... 4 temmuzdan bu yana evdeyim, bu tarihten öncesi yoğun geçen bir Kpss çalışma süreciydi. Onu da layıkıyla başımdan savdığımı düşünüyorum. 80,27 aldım ama şubatı beklemem gerek çünkü okulum bir dönem uzadı. Şubat gelene kadar ya ben hunili bir insancık olacağım ya da bir şekilde öğretmenlik yapacağım :D ama şimdilik modum ev kızı 8)

        Bu zamana kadar mutfağa sadece yemek yemek için giren ben şimdi dolma yapıp, pilavın kıvamını tutturabiliyorum :D Annem bile geçenlerde ''Sende büyük değişim var '' dedi. Kadın şaşkın :))

              Yine bugün ev kızıyım. En bi sevdiğim keki yaptım ama bu sefer sürprizli :)
                                   içinde hindistan cevizi var.




Önce içini hazırlıyorum. 1,5 su bardağı hindistan cevizi 2 yumurta akı ve 1 çay bardağı pudra şekerini yoğurdum. ister top halinde hazırlayıp içine koyabilirsiniz isterseniz çay kaşığıyla. Ben kaşıkla koymayı daha çok seviyorum.

Kek kısmına geçeliimmm :) Allahım havamı yesinler sanarsın Emine Beder sanarsın Ümit Usta :D

kamera ne tarafta nereye konuşmalıyım :D
3 yumurtayı kırdım öncee 1.5 çay bardağı şekeri attım içinneeee çırptıımm kendime kek yaptım :D

1 çay bardağı süt + 1 çay bardağı sıvı yağ ve alabildiğine un. genellikle 1-1.5 su bardağı yetiyor.
vanilya + kabartma tozu koyup iyice çırpıp en son 3 yemek kaşığı kakao ekliyoruz ve tamamdıııır :)



Bu kalıpların ismini tam bilmiyorum. Muffin ya da Cupcake kalıbı deniyor olabilir. 
kalıpları tepsiye hazırlayıp 1 yemek kaşığı kek karışımı bir çay kaşığı hindistan cevizli karışımdan ve yine üzerini örtecek kadar kek. 

tam emin olmamakla birlikte 16-17 adet çıkıyor benim yaptıklarımdan.

180 derece fırında 15-20 dakika pişiyor ve sonuç haaaarikkaaa <3 


 Sonrasında sadece çay yada 
kahvenizi alın ve kitap keyfi yapın <3



2 yorum: